Ballar av stål

Ja igår klagade jag på mitt tråkiga liv. Idag fick jag igen det. Jag jobbade på Seven Eleven, och först kommer en kille in i butiken, jag hälsar, vänlig som jag är, och fortsätter göra det jag höll på med. Sen började jag tycka att den här killen blev lite skum. Trodde han skulle snatta, så jag kikade upp lite försiktigt från disken. Sen kommer en kille in mot min kassa med bestämda steg och säger med hög och tydlig röst:
- Är det du som har hand om godiset?
- Näe...
- För jag köpte godis här tidigare och det smakar skit!
- Ehh... Vill du att jag hämtar min chef?
- Ja det är nog bäst.
Jag springer iväg som den lilla praktikanten jag är och hämtar Elin, min chef.
Dom står vid plockgodiset och pratar, jag tar kunder samtidigigt som jag försöker höra vad dom säger. Helt plötsligt så börjar den mystiska mannen som jag trodde först skulle snatta, hur han började pilla med mobilen och sen ser jag hur en till kille gör detsamma, inte så långt ifrån.
Mannen med godiset går ut och hävdar att han ska ha gratis godis så dom ska vara kvitt. Men Elin springer efter och vägrar låta honom komma undan. Carlsberg ringer sen och undrar om leverans, så jag är tvungen att gå ut och fråga Elin vad jag ska säga. Då ber hon mig att be dom ringa upp senare. Och precis när jag är på g in frågar mannen med godiset om han får ta den nya godispåsen han har lagt upp till sig själv. Jag kollar på honom och säger: Va? Då säger han till Elin: DÄR ser du!
Till slut så går han iväg och lämnar godispåsen till Elin.
Efter ett tag kommer en man in och säger:
- Hej! Jag kommer från Ballar av stål!
Fyfan! Och det värsta var att jag kände igen den här killen sjukt mycket. Men vad ska man säga? Aja. Kul var det. Inte varje dag precis. Det här kommer sändas i höst såååå vi får väl se.

ballar av stål

Ja, han till vänster blev jag drabbad av, aka Bokstavsbarnet.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: