”Gossip Pagge” vänder på sidan, del 1

Är det någon som har missat att någon av fröknarna har fått en ny telefon? Inte det nä, hur skulle man kunna missa det undrar jag. Nu uppdaterar fröken nr 1, facebook, bloggen och allt annat som man kan göra med den nya telefoner. Nu kanske ni undrar vad som får en ung fröken att välja en viss telefon. Jag vet, 634 frågor, några timmars googlesök, terror av en stackars försäljare (som förmodligen sneglar på försäljningstävlingen som han så gärna vill vinna) och en vandrande plånbok (mamma, inget illa ment med detta) som är medsläpad till telefonbutiken. Notera att om jag skulle gjort detta när jag var barn så skulle jag fått minst en veckas utegångsförbud, plus att jag hade fått betala den med egna medel. Den stora nyheten heter HTC….. ok, kanske inte så sexigt som Iphone, men det är en telefon som man kan göra allt med.


Nu har jag fått 2 sms, meddelande via facebook, blogginlägg, och antal muntliga försäkringar att jag har förstått att hon är med HTC! Ni hör rätt, inte en ny telefon utan en ”ny HTC”. Sedan kommer nästa dräpare, ”har du fått mitt nya nr”. Svaret blir ju att massutskicket har säkert nått alla, plus ett hundratal till.


Nog talat om telefoner, ursäkta mig, HTC! Det inte fröknarna har förstått än är att jag har i fin ”Gossipanda” en tips mail ([email protected]), som alla vänner och bekanta kan sladdra (ge seriösa tips) för lilla mig. Så nu uppmanar jag alla som kan, sladdra för mig J


Mina ”Gossipöron” har uppfattat en liten söt historia, fröken nr 2 kommer att ha fullt upp en tid framåt. Det hon inte vet är att jag vet att hon har hamnat i killträsket. När får vi se mister X (eller skall jag kalla honom mr O), när skall han uppvisas för hela världen. Man undrar varför det smusslas i marginalerna, inget står på din facebook, inga puss puss, saknar dig, hjärtan eller annat som har med kärleken att göra. Men inget undgår mina öron vännen, inget…. Fröken kanske inte har uppnått rosa moln, för jag vet att rosa är färgen som fröken tycker om. Någon som vet vem jag talar om?


Fröken nr 3, lever sin egen lilla värld. Hennes hörsel vill inte riktigt som hon vill. Ni kanske undrar varför, jo, det skall jag berätta. Jag har ju berättat att hon lever i sin egen lilla bubbla, hon älskar musik i massor. Men hon har gjort ett fel, istället för att lyssna på låg volym så har hon brassat på med högsta volym! Vad händer, dom små snäckorna i örat har sagt upp sig, en efter en. Mina ”Gossipöron” kan avslöja att hon höjer musiken när hon inte tycker världen är kul, som matte skulle jag tippa. Poppen hörs ända fram till läraren, kan det vara för att matten är trist? Jag läste en vetenskapsrapport om högt ljud, man får dåligt minne på köpet. Kan detta vara något hon lider av?


Till slut, Trion måste fundera på hur dom skall göra med civilståndet på bloggen, nu efter jag har avslöjat den heta romansen. För era läsare vill ju inte att ni stänger av mig nu när dom får rykande heta nyheter……. Eller? Nu ryker era rekord all världens väg…..


Mina vänner, glöm inte min mail….. ”Gossip Pagge” ser allt…..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: