"Gossip Pagge" funderar på hur vuxna beter sig mot.........

Inte ofta jag skriver här, svårt att avgöra om ni vill att jag skall skriva här eller om jag skall gömma mig någonstans där min röst inte hörs :-)

 

Men jag måste bara ta upp ämnet "mamma och pappa gör som vi vill". Jag tycker det är märkligt att vuxna människor inte kan tänka sig för innan man använder sina dåliga sidor och försöker få (i detta fall dottern) barnen emot den andra föräldern. Jag råkar ha inställningen "jag säger det bara en gång", det brukar fungera eftersom normalbegåvade människor borde lära sig av sina misstag, däribland mitt barn.

 

Jag tror på att tjejerna i detta fallet inte brukar göra om samma misstag flera gånger, utan hon hittar på nya hela tiden. Men.......

 

En av tjejerna har kommit på kant med sin mamma. Det kan vem som helst göra, det är ganska lätt och alla som läser detta kan med rent samvete säga att dom också har gjort någon gång i sina liv. Men att denna mamman i detta fallet, utstuderat skall försöka göra bort dotter inför sin pappa och tror att denna skall gå på allt som denna påstår sig veta och vill dela med sig, det är lite skrattretande. Jag har en öppen relation med min dotter och dess vänner, jag får oftast reda på allting på ett eller annat sätt. Jag kan säga att min dotter inte alltid gör som jag vill, men hon har stake och berätta om saker hon vet att jag inte vill höra, men jag ändå lyssnar på.

 

Jag blir riktigt sårad när en vuxen människa skvallrar och försöker misskreditera ett barn, så till den milda grad att det blir till ren skär skvaller. Vem gör man ont, mig? Nix pix, i detta fallet så hamnar allt ont på min dotter. Då inte av mig utan från motparten. Hur fan kan man sjunka så lågt att man gör detta onda mot sitt kött och blod. Är det så att man inte kan skilja på rätt eller fel, eller förstår man inte att alla broar bränns för all framtid. Jag är inte perfekt, inte bäst på allt eller gör dom rätta sakerna. Men jag skulle aldrig såra mitt barn så mycket att jag miste kontakten helt.

 

Jag älskar min dotter, hon kommer som nummer 1 i mitt liv. Hon kanske inte alltid ser det så, som vuxen har man ju oftast någon annan att älska också och det är inte alltid lätt att ge lika mycket till alla i familjen. Men jag försöker behandla min dotter som jag vill att hon skall behandla mig. Det kanske inte alltid blir så, men jag skulle aldrig sjunka så lågt att jag misskrediterade henne mot någon. Så nu uppmanar jag alla att följa mottot, då kommer många saker att lösa sig i världen.

 

Detta kanske inte var rätt forum att diskutera detta ämne, men jag som pappa är så upprörd så jag måste bara få skriva av mig. Jag hoppas ni förlåter mig, så skall jag skvallra om roliga saker nästa gång om mina två sötingar ;-)

 

Jag vet att min dotter förstår mig och hon har redan förlåtit mig......

 

Snart tbx

 

Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: