Gossip Pagge försöker förstå……

Vill tacka alla läsare för att ni verkligen läser det jag skriver. Tjejerna uppskattar säkert att jag dubblar antalet besökare när jag skriver lite i deras blogg (jag är förvånad)! Men idag skall jag ta upp en lite roligare sak än förra gången jag skrev, hoppas ni har förlåtit mig för det.

 

Jag vet vad den ena fröken går igång på. Hon tycker om muskler och vill inte se kalsongerna innan det är dags och så måste dom vara jävligt bra på att kyssas. Då kommer vi till mitt ämne idag. Hur skall man förstå fröknarna när dom svarar på en enkel fråga som ”vad har du hittat på idag då?”, då får man allt som oftast svaret, ”liksom hängde med ”X”, vi ba, hade fett kul”. Nu har jag letat i svenska akademins ordlista efter dessa ord och funnit att dom inte ens existerar allt som oftast, hur skall man då veta vad dessa små liv berättar för en. Man får ju kritik hela tiden att man inte fattar vad dom säger, MEN DÅ KANSKE MAN SKULLE PRATA SVENSKA DÅ! Lättare att förstå varandra….

 

Nu skall jag försöka förklara just detta svars innebörd för alla vuxna som läser detta inlägg!

 

”att hänga” betyder inte att man umgås på ett civiliserat sätt med varandra, inga fötter på borden, sitter rakt i stolen och använder servetten när man äter. Man har inte dialoger om djupa ämnen som politik, världsekonomi och relationsteorier. Att hänga betyder att man umgås med någon som man oftast inte vill tala om namnet på, för vem frågar det när man försöker förstå hela den där meningen som kommer ut som svar.

 

Att ha ”fett kul” är lite luddigt, man måste nog titta på det stora hela som kommer ut ur munnen på fröknarna. Det kan betyda att tjejerna har haft en angenäm tillställning eller till och med haft lite kul i varandras sällskap. Men jag har noterat att det också kan innefatta 1 timmes hångel med personer man som förälder inte har träffat, kanske inte vill träffa för den saken skull.

 

Får ni ett läte som låter som ”ba”, ni har inte missuppfattat det alls, det var där. Hur jag än försöker så kan jag inte få ihop denna lilla ändelse. Men som en sann vetenskapsman sa en gång i tiden, ”jag använder ord för att distrahera folk som lyssnar, då får jag tid att tänka”. Kan inte hitta någon annan förklaring till detta.

 

Ett annat ord är ”liksom”. Här gråter jag, vad är detta för jävla ord som dom använder överallt. Efter fem minuter hade jag kommit upp 36st liksom (19st –ba), då skall jag tillägga att jag också pratade under dom här 5 minuterna utan att använda liksom. Vad betyder då liksom, det är ju frågan. Tyvärr har jag bara ett enda tecken som jag kan förklara detta ord med, det är ”?”.

 

Nu är så frågan, hur skall vi som vuxna ge igen för dessa uttryck och konstpausar. Har ni läst lagboken, lika luddiga kan vi vara med ord som inte ens våra små ljus kan stava till, kommer inte hämnden att vara ljuv då.

 

Nu ger vi igen……...........

 

Återkommer snart igen <3

Gossip Pagge



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: